Μεγάλος «πονοκέφαλος» για τους γονείς ο εθισμός των παιδιών τους στο ίντερνετ | TheBlog.gr


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Μεγάλος «πονοκέφαλος» για τους γονείς ο εθισμός των παιδιών τους στο ίντερνετ

00:47 | 5/12/19

Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ένωση «Μαζί για το Παιδί»

Την οριοθέτηση και τις σχέσεις γονιών-παιδιών, προβλήματα με το διάβασμα, την επιθετικότητα, τον θυμό και την προσαρμογή στο σχολείο αφορά η πλειοψηφία
των τηλεφωνικών κλήσεων που δέχεται η ένωση «Μαζί για το Παιδί», όπως ανέφεραν η ψυχολόγος, Μαρία Αλεξιάδου, και ο κοινωνικός λειτουργός-ψυχοθεραπευτής, Νίκος Γιώτας, σε συνέντευξη Τύπου που διοργανώθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα χρόνων λειτουργίας της συμβουλευτικής γραμμής 115 25.

Ειδικότερα, ξεκινώντας από την προσχολική ηλικία, τα ζητήματα που απασχολούν τους γονείς είναι ο ύπνος και το φαγητό, ακολουθούν οι συγκρούσεις για το διάβασμα στο δημοτικό, ενώ στην εφηβεία το κύριο πρόβλημα αποτελεί ο εθισμός και η πολύωρη χρήση του διαδικτύου, ο σχολικός εκφοβισμός και η σχέση ανάμεσα στα δυο φύλα.

Την άνοιξη, ιδιαίτερα το Μάιο, αυξάνονται οι κλήσεις σχετικά με το άγχος των εξετάσεων, ενώ συχνές είναι και οι κλήσεις για το διαζύγιο, πώς να το διαχειριστούν οι γονείς, πώς να ενημερώσουν τα παιδιά κλπ.

«Σημαντικό είναι, ότι οι άνθρωποι έχουν κάποιον να τους ακούσει, να αισθανθούν ότι δεν είναι μόνοι τους», εξήγησε η κ. Αλεξιάδου σύμφωνα με το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο ειδήσεων και συμπλήρωσε πως η κρίση, εκτός από οικονομικές δυσκολίες, έφερε και αποξένωση ανάμεσα στους ανθρώπους.

«Δεν υπάρχουν μαγικές συμβουλές, κανείς δε γεννιέται γονιός, αντίθετα ο ρόλος του γονέα "καλλιεργείται" κάθε μέρα και κάθε στιγμή. Άλλωστε τα παιδιά δεν επιζητούν τον τέλειο γονιό, θέλουν τον αληθινό, τον ειλικρινή», τόνισε από την πλευρά του ο κ. Γιώτας.

Μητέρες είναι οι περισσότερες που τηλεφωνούν στη γραμμή, αλλά και εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι ζητούν στήριξη για μαθητές, των οποίων οι γονείς δεν ανταποκρίνονται, όπως για περιπτώσεις κακοποίησης από το οικογενειακό περιβάλλον ή άλλους.

Η γραμμή είναι συμβουλευτική, «όχι γραμμή SOS», διευκρινίζουν οι επιστήμονες και οι περιπτώσεις -όπου χρειαστεί- παραπέμπονται σε δημόσιους φορείς ψυχικής υγείας, ιδιαίτερα σε ζητήματα εξαρτήσεων, όπως από το ίντερνετ, ουσίες, ή τα τυχερά παιχνίδια.

Ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες ή ακριτικές περιοχές υπάρχει μεγάλη ζήτηση συμβουλευτικής, τόνισε ο κ. Γιώτας, καθώς οι ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες βρίσκονται σε έλλειψη. «Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του τηλεφωνικού απορρήτου αποτελεί η επικοινωνία μεγάλου αριθμού ανθρώπων από την περιφέρεια. Πολλοί υποστήριζαν, ότι το να περάσουν την πόρτα κάποιου ειδικού ψυχικής υγείας στην περιοχή που μένουν, θα ήταν θέμα συζήτησης για την υπόλοιπη κοινότητα», σύμφωνα με τον κοινωνικό λειτουργό-ψυχοθεραπευτή.

Ωστόσο, ο ίδιος εκτιμά ότι το παραπάνω στοιχείο δείχνει ακόμη μια παγιωμένη νοοτροπία στην ελληνική κοινωνία, που τα τελευταία χρόνια αρχίζει να μειώνεται.

Στα δέκα χρόνια λειτουργίας της η γραμμή 11525 έχει εξυπηρετήσει 65.728 ωφελούμενους μέσω του δικτύου των υπηρεσιών της. Εκτός από τις τηλεφωνικές συνεδρίες, παρέχονται δια ζώσης συνεδρίες στο συμβουλευτικό κέντρο στις εγκαταστάσεις της Ένωσης, ομάδες γονέων και ψυχοεκπαιδευτικά σεμινάρια σε σχολεία και απομακρυσμένες περιοχές, πχ Έβρος, Ψαρά κ.α.

Τα σεμινάρια αυτά πραγματοποιούνται και μέσω Skype για ωφελούμενους εκτός Αττικής, ενώ όλες οι υπηρεσίες είναι δωρεάν.

πηγή
Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών