Με δυο σενάρια για φοροελαφρύνσεις και πρωτογενή πλεονάσματα το νέο Μεσοπρόθεσμο | TheBlog.gr


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Με δυο σενάρια για φοροελαφρύνσεις και πρωτογενή πλεονάσματα το νέο Μεσοπρόθεσμο

10:26 | 12/2/20

Τι προβλέπει η εγκύκλιος του υφυπουργού Οικονομικών Θόδωρου Σκυλακάκη για την κατάρτισή του

Το ιδανικό σενάριο για την κυβέρνηση θα ήταν πριν τον Απρίλιο, πριν δηλαδή την υποβολή του νέου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής για την περίοδο 2021-2024 στην
Κομισιόν να έχει πάρει από τους ευρωπαίους εταίρους το πράσινο φως για τη μείωση του στόχους πρωτογενούς πλεονάσματος από το 3,5% στο 2% - 2,5% του ΑΕΠ τη διετία 2021 -2022.

Όμως, το σενάριο αυτό δεν φαίνεται προς το παρόν στον ορίζοντα και μάλλον το οικονομικό επιτελείο θα χρειαστεί να κάνει υπομονή έως τον Οκτώβριο. Ωστόσο ο χρόνος πιέζει καθώς εντός του Απριλίου η κυβέρνηση θα πρέπει να καταθέσει το νέο Μεσοπρόθεσμο.

Στο νέο Μεσοπρόθεσμο θα ενσωματώνεται χρονοδιάγραμμα με τις μειώσεις φόρων στις οποίες σκοπεύει να προχωρήσει η κυβέρνηση. Εκτός από το «βασικό σενάριο», το μεσοπρόθεσμο θα περιλαμβάνει και ένα δεύτερο σχέδιο το οποίο θα «στηρίζεται σε χαμηλότερα πλεονάσματα και ταχύτερη ανάπτυξη, αλλά και την αντίστοιχη δημοσιονομική εξειδίκευσή του».

Με εγκύκλιο του ο υφυπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης δίνει οδηγίες στα υπουργεία και τους εποπτευόμενους φορείς για την κατάρτιση του νέου Μεσοπρόθεσμου. Υπενθυμίζει ότι η χώρα, ως βασικό σενάριο, έχει δεσμευθεί στην υλοποίηση συγκεκριμένων δημοσιονομικών στόχων για την περίοδο 2021-2024, οι οποίοι στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας προβλέπουν την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων της τάξης του 3,5% του ΑΕΠ σε επίπεδο Γενικής Κυβέρνησης μέχρι το 2022».

Το σενάριο βάσης, σύμφωνα με τις οδηγίες, είναι η προβολή της εξέλιξης των δημοσιονομικών μεγεθών των φορέων της γενικής κυβέρνησης, χωρίς πρόσθετες δημοσιονομικές παρεμβάσεις και νέες πολιτικές, πέραν εκείνων που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί μέχρι σήμερα.

Δεν θα περιλαμβάνονται επομένως στο βασικό σενάριο, οι σχεδιαζόμενες για φέτος μειώσεις στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης , ούτε -ακόμα περισσότερο- η κατάργηση της εισφοράς το 2021, ούτε η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ και η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για τα οποία έχει δεσμευθεί η κυβέρνηση σε ορίζοντα τετραετίας.

Στο εναλλακτικό σενάριο, δεν μπορεί παρά να «φωτογραφίζονται» σε συνάρτηση με τις εξελίξεις στο μέτωπο του δημοσιονομικού χώρου.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, ως βάση για τη διενέργεια προβολών των εσόδων - εξόδων στο διάστημα 2020-2024, θα ληφθούν υπόψη τα απολογιστικά στοιχεία του 2019, αφού εξαιρεθούν τυχόν εφάπαξ γεγονότα που διαμόρφωσαν το τελικό ύψος τους. Ειδικά για τους εποπτευόμενους φορείς, τα στοιχεία που θα χρησιμοποιηθούν για το αποτέλεσμα του 2019 θα είναι αυτά που πρόκειται να κοινοποιηθούν στην ΕΛΣΤΑΤ και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, στο πλαίσιο της ετήσιας υποβολής στοιχείων.

Με την εγκύκλιο ο υφυπουργός Οικονομικών εφιστά ιδιαιτέρως την προσοχή όλων των ενδιαφερόμενων στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων αλλά και την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου.

Ζητείται αναλυτική καταγραφή όλων των στοιχείων εσόδων και εξόδων αλλά και το ύψος (stock) των συσσωρευμένων απλήρωτων υποχρεώσεων με διάκριση προς τρίτους και μη στο τέλος του προηγούμενου έτους, ακριβώς όπως κοινοποιείται και στην ΕΛΣΤΑΤ.

Ειδικότερα, « στο ύψος των συσσωρευμένων οφειλών θα καταγράφονται όλες ανεξαιρέτως οι απλήρωτες υποχρεώσεις, ασχέτως αν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες ή όχι. Επίσης, θα γίνεται πρόβλεψη για το εκάστοτε ύψος των απλήρωτων υποχρεώσεων για κάθε έτος της περιόδου 2020-2024.

Ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις και εκκρεμείς επιστροφές φόρου στο τέλος του περασμένου έτους ήταν οριακά χαμηλότερες από 2 δισ. ευρώ.

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών